겨울왕국(Frozen)으로 영어 대본 공부하기

5탄 I've been up for hours


 

Anna: I've been up for hours.

몇 시간동안 깨어있었어요.

 

KAI: Princess Anna?
안나 공주님?

ANNA: Huh? Yeah?
어? 네?

KAI: Sorry to wake you, ma’am but...
깨워서 죄송하지만...

ANNA: No, you didn’t. I’ve been up for hours.
아니에요. 저 몇 시간 전부터 일어나 있었어요.

 

 


I've been up for hours.

몇 시간동안 깨어있었어요.


 

1. I've been up for hours and hours, and the night never ends here. 
내가 몇 시간동안이나 깨어 있지만, 밤은 절대 끝나지 않는다. 

2. I've been up all night. 
지금까지 계속 깨어 있었다. 

3. I have been up since 3.30am so I'm off to bed soon. 
새벽 3:30 부터 깨있어서 곧 자러 가야해. 

 

 

반응형

+ Recent posts